KONTAKTA MIG

  • Facebook - Vit Circle
  • Instagram
  • Linkedin - Vit Circle

TALARE, FÖRFATTARE OCH UTBILDARE INOM FÖRSÄLJNING, LEDARSKAP SAMT PERSONLIG UTVECKLING

Kurs för säljare och säljchefer

Även om de flesta säljare idag vet vad som krävs för att lyckas är det alltid bra att påminnas om vad som verkligen skapar framgång hos en säljare. Under workshopen går vi igenom säljmetodiken steg för steg och kombinerar det med konkret kunskap, tydliga verktyg och allmänna råd och tips. Till detta kommer gemensamma diskussioner, idéutbyte och en mängd inspiration. Resultatet blir en konkret och kraftfull handlingsplan som garanterat kommer att ge ökad försäljningen för företaget.

Kursen sker under 1-2 dagar och skräddarsys efter önskemål och behov. 

”Världsklass. Kunskap, energi, träning, kultur och lysande upplägg. Jag har 100-tals böcker om sälj, har hört massor av säljgurus men ingen som gett så mycket, så äkta och så verklighetsförankrat. Om jag inte använder det du lärt mig så får jag skylla mig själv. Du gav knivskarpa verktyg för att lyckas med min försäljning”

 

- Ulf Bergman/Stolt kommunikation

ÄMNEN SOM KOMMER TAS UPP

dessutom ingår en inledande föreläsning om vad som skapar verklig framgång med konkreta exempel från verkligheten

Vinsten för kunden - Hitta rätt kund

Varför skall du kontakta just denna kund och vad kommer kunden att tjäna på att just träffa dig. Vad kan du erbjuda för egenskaper, fördelar och vinster för kunden som gör att de når sina mål och du dina.

Boka kundbesök - Hjälpmedel för att hitta nya kunder

Är du påläst innan du ringer kunden. Har du förberett samtalet och är du beredd på invändningarna som kommer. Leder du samtalet eller låter du kunden ta över. Hur säkerställer du nya kundmöte över tiden. Kan kunden hjälpa dig med möten.

Behovsanalysen - Kanske den viktigaste delen i hela säljprocessen

Hur gör du en bra behovsanalys som täcker in alla de frågor som du vill ha svar på och som kommer hjälpa dig till att skapa förtroende och förståelse för kundens behov och säkerställa ett avslut.

Presentationen

Hur genomför man en presentation där du verkligen får kunden att berätta vad du har att erbjuda. Hur vet du att kunden är med på noterna och lyssnar och framför allt förstår vad du har att berätta. Vad är det som gör att vissa lyckas så mycket bättre än andra i själva presentationen. Har du rätt taktik i din uppbyggnad av presentationen. 

Invändningshantering

Kanske den bästa köpsignalen man kan få är alla invändningar som kunderna kommer med. Hur hanterar du invändningar på bästa sätt. Är du förberedd på dem. Förstår du varför kunden frågar just efter detta. Hur kan jag verkligen se fram emot invändningarna som kunden kommer med och vända dessa till avslut istället.

Avslutsteknik- Hur går jag tillväga för att få en affär

Hur kan jag hjälpa kunden att själv fatta beslut att vilja köpa av mig. Vad finns det för fällor som gör att kunden faktiskt vill köpa av dig men du inte har förstått det. Är priset verkligen det viktigaste eller tror vi bara det. Hur kan jag sälja till fullt pris och kunden ändå känna sig nöjd.

Uppföljningen - Följer du upp dina möten?

Varför är det så viktigt att återkomma till kunden. Hur kan jag skapa mer försäljning och till och med låta kunden sälja åt mig och till nya kunder. Hur kan jag fördjupa en relation med kunden och behålla kunden "för alltid".

Att tänka på som säljare

Vad har du satt upp för mål för dagen, veckan, månaden. Hur skall jag klä mig som säljare? Hur viktigt är mitt utseende? Hur ska jag uppträda? Tänker du på ditt personliga varumärke. Kan ditt val av klädsel och sätt att uppföra dig göra skillnad i din försäljning? Vad är i övrigt bra att tänka på för att underlätta för dig att bli framgångsrik i ditt arbete. 

Den personliga vinsten

Vad finns det för fördelar med att bli en riktigt duktig säljare. Hur kan du tjäna ännu mer pengar om det är det du vill. Vad kan ditt nästa steg vara i din karriär. Helt klart är det att om du satsar och tror på det du gör. Då kommer du gå hur långt som helst.

Erfarenheten säger att alla dessa punkter går att förbättra vilket kommer att garantera en ökad försäljning på minst 20 procent.